Contul meu
Cosul meu

Nu ai niciun produs in cos.

Retur produse (dreptul de retragere)

Dreptul de retragere dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale

 

1 ,,Consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta decat costurile directe legate de returnarea produselor” - O.U.G. 34/2014 actualizataPerioada de retragere mentionata expira in termen de 14 zile de la ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a produselor. Potrivit O.G. 21/1992 republicata cu modificari si completari ulterioare, consumatorul este orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociaţii, care acţioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale. Persoanele juridice nu beneficiaza de prevederile privind retragerea din contract in acord cu O.U.G. 34/2014 actualizata.

2. Inainte de expirarea perioadei de retragere, pentru categoriile de produse care nu sunt exceptate, consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. In acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:

a) de a folosi modelul de formular deretragere prevazut in actul normativ

b) de a face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract pe un suport durabil

c) de a completa şi de a transmite informat electronic, pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de retragere prevăzut in partea B din anexa actului normativ, fie o declaratie neechivoca de orice alt tip. In aceste cazuri, profesionistul comunica consumatorului, fara intarziere, pe un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere. Sarcina probei privind exercitarea dreptului deretragere in conformitate cu dispozitiile din prezentul articol din actul normativ revine consumatorului.

Dupa primirea confirmarii pe suport durabil (email) a deciziei de a se retrage din contract, consumatorul trebuie sa depuna diligente si sa suporte costurile trimiterii produsului catre vanzator. Profesionistul, NYS EXPERIENCE SRL nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist. ,,Cu exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit să recupereze el insusi produsele, consumatorul returneaza produsele sau le inmanează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile.”

In mod explicit NYS EXPERIENCE SRL nu se ofera să recupereze produsele returnate, sau sa indeplineasca formalitati legate de trimiterea curierului. Consumatorul este responsabil sa le trimita la adresa vanzatorului care este indicata in documentele de achizitie si pe formularul de retragere mai jos atasat, sa se asigure de transportul lor si sa suporte costurile, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract.

 

3.,,Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităţilor şi funcţionării produselor.”

Profesionistul rambursează contravaloarea produsului folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

,,Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna rambursarea până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării. Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor”. Produsul va fi returnat integral de preferat cu ambalajul nedeteriorat, cu accesoriile, manualele de utilizare si premiile (daca au fost oferite in cadrul unor promotii). Daca valoarea produsului returnat in intervalul prevazut de lege a fost diminuata din vina utilizatorului (in perioada de 14 zile produsul trebuie utilizat doar pentru testarea modului de functionare) sau devine nevandabil, atunci suma restituita consumatorului va fi diminuata intemeiat conform legislatiei in vigoare. Dupa primirea produsului se transmite catre consumator o notificare scrisa (pe email) prin care confirmam receptionarea coletului, iar produsul se preda catre service pentru verificarea integritatii si functionalitatii doar daca s-au respectat termenele legale mai sus mentionate, in caz contrar se instiinteaza clientul prin email pentru inapoierea produsului pe cheltuiala acestuia. Dupa verificarea produsului in service, se intocmeste de catre un specialist service un document  privind diminuarea valorii produsului (daca este cazul) si se va restitui contravaloarea acestuia.


4. Pentru detalii suplimentare privind returnarea produselor comercializate de NYS EXPERIENCE SRL ne puteti contacta telefonic la numarul: 031 9993 sau notifica prin email comenzi@kuvings-romania.ro. Pentru returul unui produs, va punem la dispozitie pentru completare ACEST FORMULAR (dati clic pentru a accesa formularul de retur) in vederea comunicarii pe un suport durabil.


Prezentul formular se trimite inapoi doar daca doriti sa va retrageti din contract.